fredag 8. mai 2009

trafficking!

Først og fremst; for et jævla trist vær!! Ihvertfall å være ute i! Men igjen; det er jo deilig å tilbringe dagen innenfor husets vegger å se en film, spise god mat og drikke litt vin.

I dag har jeg vært på oslo makeup skole. Ei jente jeg gikk på skole med for noen år siden reklamerte på facebook at hun trengte en modell til en prøve, og jeg sa uten å vite hva det var, JA!
Temaet var trafficking, og sminken skulle gjøres i spesialeffekter. Hun fikk tre timer på seg til å lage blåmerker, skrubbsår og det som værre er, og jeg måtte ut å tråkke i et jordhøl og grave fingrene i det for å få mest mulig skitt under neglene.
Bekledningen besto av miniskjørt og en ganske anonym topp som var revet og sletet i, tilgrisa med jord og blod.

Øyet mitt ble limt sammen og ble sminka til en stor blåveis, og mellom bena mine rant det blo, som i historien kom fra et balltre som hadde blitt brukt til å voldta meg.
Ganske brutalt, og jeg må si det så ganske groteskt ut!
Deretter ble jeg tatt bilder av i mange forskjellige possisjoner, og jeg må nesten innrømme at jeg likte å bli tatt bilde av!
Er noe helt annet å bli tatt bilde av på fest og så videre, da blir man jo alltid mye grellere fremstilt.

Men nå var det med en profesjonell fotograf, og det må jeg si ga mersmak. Men dog, det hadde kanskje vært mer glamorøst om ikke settingen hadde vært den den var!

Hadde aldri trodd at jeg skulle våge å posere sånn foran ukjente mennesker, men der overraska jeg meg selv! Funny bunny!

Trafficking er jo et ganske alvorlig, og også et veldig viktig tema! Har akkurat lest en bok som heter "et glass melk, takk!", og den er absolutt å anbefale. Veldig sterk lesning som griper tak i deg, men absolutt en bok jeg anbefaler videre.

Var koselig å møte hun fra skolen igjen, over to år siden sist! Skal si tida flyr. Ble enige om å treffes snart igjen over en pils eller to =)

god heeeelg=)

2 kommentarer:

  1. legg ut bildene da :)

    SvarSlett
  2. har ikke fått dem ennå!! hu er litt treig hu som tok bildene:S

    SvarSlett